Arduino ile Robotik Kodlama Kursu: Geleceği Tasarlayın!

Merhaba geleceğin mühendisleri!

Teknolojinin sınırlarını zorlamak ve gerçek dünyada etkileyici projeler hayata geçirmek için harika bir fırsat sunuyoruz: Arduino ile Robotik Kodlama Kursu! Kendi robotlarınızı tasarlamayı ve kodlamayı öğrenmek istiyorsanız, bu kurs tam size göre.

boy in denim jacket holding a toy with electric wires and wheel
Photo by Vanessa Loring on Pexels.com

Arduino Nedir? Arduino, elektronik bileşenleri ve programlama becerilerini bir araya getirerek interaktif projeler oluşturmanıza olanak tanıyan bir platformdur. Robotlar, akıllı cihazlar, otomasyon sistemleri ve daha fazlasını tasarlamak için kullanılır.

Kursun İçeriği: Kurs boyunca, temel elektronik bilgilerinden başlayarak robotik projeleri oluşturmayı öğreneceksiniz. İşte kapsamlı içeriğimizden bazıları:

  • Elektronik temelleri: direnç, transistör, sensörler ve daha fazlası
  • Arduino platformu ve bileşenleri
  • Temel programlama kavramları ve Arduino kodlama
  • Motor sürücüleri ve motor kontrolü
  • Sensör entegrasyonu ve veri toplama
  • Hareketli robot tasarımı ve kodlaması
  • Uzaktan kumanda ve otomasyon projeleri

Neden Bu Kurs?

  • Uzman Eğitmenler: Konularında deneyimli eğitmenlerimiz, karmaşık konuları anlaşılır şekilde anlatır.
  • Pratik Deneyim: Teorik bilginin yanı sıra, her konuyu pekiştirecek projeler ve uygulamalar da bulunur.
  • İnovasyon ve Yaratıcılık: Kendi projelerinizi tasarlamayı ve hayata geçirmeyi öğrenerek yaratıcılığınızı geliştirin.
  • Sektörle Uyumlu: Kurs içeriği, endüstrideki güncel gelişmeleri yansıtacak şekilde tasarlanmıştır.

Kimler Katılabilir?

  • Hiçbir robotik deneyimi olmayanlar
  • Elektronik ve kodlama becerilerini geliştirmek isteyenler
  • Mühendislik ve teknoloji meraklıları

Arduino ile Robotik Kodlama Kursu’na katılarak, geleceğin teknolojilerini tasarlamak için ilk adımı atın. Kendi robotlarınızı hayata geçirmek için hemen kaydolun!

Müfredat

Hafta 1-2: Temel Elektronik Bilgisi ve Arduino Giriş

  • Elektronik kavramlarının temel öğrenimi
  • Arduino platformunun tanıtımı ve bileşenleri
  • İlk projeniz: LED kontrolü

Hafta 3-4: Arduino IDE ve Temel Kodlama

  • Arduino IDE’nin tanıtımı ve kullanımı
  • Temel kodlama yapıları: Değişkenler, koşullar, döngüler
  • Butonlar ve sensörlerle etkileşimli projeler

Hafta 5-6: Analog ve Dijital Sensörlerle Çalışma

  • Temel analog ve dijital sensörlerin kullanımı
  • Potansiyometreler, LDR’lar ve basit sensör projeleri
  • Ultrasonik mesafe sensörleri ve veri okuma

Hafta 7-8: LCD Ekran ve Veri Görselleştirme

  • Karakter LCD ekranın tanıtımı ve kullanımı
  • Verileri ekranda gösterme ve metin manipülasyonu
  • Sıcaklık, nem veya mesafe bilgisini görüntüleme

Hafta 9-10: Motor Kontrolü ve Hareketli Projeler

  • DC motorlar ve motor sürücülerinin temelleri
  • Motor hızını ve yönünü kontrol etmek
  • Basit robot tasarımı ve motor kontrolü

Hafta 11-12: İletişim ve Kablosuz Kontrol

  • Seri iletişim protokolü ve veri gönderme/alma
  • Bluetooth modüllerinin kullanımı ve temel kontrol
  • Kablosuz kumanda ve iletişim projeleri

Hafta 13-14: Basit Oyun ve Eğlenceli Projeler

  • Temel düzeyde oyun projeleri
  • LED matris ekranlar ve basit grafikler
  • Butonlarla kontrol edilen oyun tasarımı

Hafta 15-16: Sensör Entegrasyonu ve Otomasyon*

  • PIR sensörleriyle hareket algılama projeleri
  • Sıcaklık ve nem sensörleriyle otomasyon projeleri
  • Evde kullanılan sensörlerle akıllı uygulamalar

Hafta 17-18: Ses ve Müzik Projeleri

  • Ses modüllerinin kullanımı ve temel ses efektleri
  • Melodi çalma ve basit müzik projeleri
  • Sesi kontrol eden projeler ve reaktif efektler

Hafta 19-20: Uygulama Geliştirme ve Proje Optimizasyonu

  • Temel seviyede Arduino uygulama geliştirme
  • Proje optimizasyonu ve kaynak yönetimi
  • Örnek proje tasarımı ve kodlama

Hafta 21-24: İleri Seviye Projeler ve Bitirme Projesi Hazırlığı

  • İleri seviyede projeler ve tasarım ilkeleri
  • Bitirme projesi fikrinin belirlenmesi
  • Bitirme projesi için hazırlık ve ön çalışmalar

Hafta 25-28: Bitirme Projesi Geliştirme ve Uygulama

  • Bitirme projesinin tasarımı ve kodlaması
  • Projeyi adım adım geliştirme ve test etme
  • Projenin kullanılabilir hale getirilmesi

Hafta 29-32: Bitirme Projesi Sunumu ve Kapanış*

  • Bitirme projelerinin sunumları ve değerlendirmeleri
  • Kursun genel bir gözden geçirilmesi
  • Katılımcılara sertifikaların dağıtılması